قدم به قدم تا اکسپلور با الگوریتم 2023 اینستاگرام
1. محتوایی متناسب با علاقه کاربر تولید کنید
باید پستهایی منتشر کنید که محتوای آن متناسب با علاقه کاربرانتان باشد.
ممکن است پیج شما با موضوع سرگرمی و طنز بیش از 100 هزار دنبال کننده داشته باشد؛ اما پستهایی که با محتوای طنز ورزشی منتشر میکنید، لایک و کامنت بیشتری از طرف مخاطبان دریافت کند. پس شما هم سعی کنید که تمرکز خود را بیشتر به سمت این نوع محتوا (البته نه در تمامی محتوای پیج خود) ببرید تا شانس حضور پستهایتان در اکسپلور افزایش پیدا کند.
2. محتوایی تولید کنید که تعامل کاربر را افزایش دهد
زمانی که پست شما در یک ساعت اول انتشار با بازدید، لایک، اشتراکگذاری و نظرات زیادی روبرو شود، احتمالاً از نظر اینستا لایق قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام است. البته تعامل (همان اینگیجمنت) صرفاً نسبت به پستها سنجیده نمیشود! دایرکت، reply روی استوریها و… نیز جزو تعاملات محسوب شده و باعث افزایش اعتبار شما برای الگوریتم اینستاگرام میشود.
برای افزایش تعامل اولین راه، انتشار محتوای جذاب و پس از آن، درخواست از کاربر است. پس مخاطبان خود را به تعامل دعوت کنید!
نظرسنجی، مسابقه و پرسش و پاسخ در استوری نیز از دیگر تکنیکهای افزایش تعامل کاربران است.
نکته: احتمالاً بهتازگی کامنتهایی را در زیر پست پیجهای مختلف با چنین کلماتی مشاهده میکنید:
- خیلی خوب بود
- عالی
- به پیج ما هم سر بزنید
- و…
اینها اغلب کامنتهای تبلیغاتی هستند که با استفاده از ربات تبلیغاتی در قسمت نظرات پستها قرار داده میشوند. اینستاگرام وجود این کامنتها در پیج شما را یک امتیاز منفی در نظر میگیرد. در چنین مواقعی با استفاده از استراتژی پرسش و پاسخ در کامنت، تعداد نظرات واقعی را افزایش دهید تا علاوه بر بیاهمیت شدن کامنتهای تبلیغاتی، تعامل پیج خود را بالا ببرید.
از دیگر تکنیکهای افزایش تعامل کاربران، انتشار پست در زمان مناسبی از روز است. زمان مناسب جهت انتشار محتوا نسبت به مخاطبان شما تعیین میشود که باید آن را با آزمون و خطا و نسبت به بازخوردهای دریافتی از کاربرانتان به دست بیاورید.
3. فعالیت خود را در اینستاگرام بیشتر کنید
تعامل صرفاً در رفتار کاربر با پیج اینستاگرامی شما خلاصه نمیشود. برای الگوریتم اینستاگرام مهم است که شما هم در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید و با دیگران تعامل داشته باشید.
پس به پست کاربران خود سر بزنید، آنها را لایک کنید، نظر ارسال کنید و حتی برای آنها دایرکت بفرستید تا این ارتباط را مداوم و قویتر کنید. میتوانید در پستها و استوریهای مرتبط خود، دوستان و دیگر افراد (مخصوصاً افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرها) را تگ و منشن کنید.
نکته: از ارسال کامنتهای ساده و بیارزش مانند «عالی»، «خوب بود» و اینچنین متنها خودداری کنید. طبق تجربیات کاربران، کامنتهای کمتر از 4 کلمه برای اینستاگرام بیارزش محسوب میشوند.
4. پست و استوری را در ابتدای انتشار، ویرایش و حذف نکنید
احتمالاً همه شما شنیدید که اگر متن پستهای تازه منتشر شده خود را ادیت کنید، احتمال قرار گرفتن آن در اکسپلور را بهشدت کاهش مییابد؛ اما خود مدیر اینستاگرام در یکی از پاسخ به همین سوال این موضوع را رد کرد.
5. بهصورت اصولی از هشتگها استفاده کنید
از هشتگها بهصورت کیلویی استفاده نکنید!
هشتگها برای نمایش پستهای بهتر و مرتبطتر به کاربران ساخته شدهاند، نه صرفاً برای افزایش بازدید محتوای پیج.
اینستاگرام هم دوست دارد که این ارتباط بیشتر و بهتر باشد تا مطالب مفید و مرتبط در اختیار کاربرانش قرار گیرد؛ برای همین الگوریتم 2019 اینستاگرام بیشتر از قبل بر روی استفاده صحیح از هشتگها تمرکز دارد.
بهترین تعداد هشتگ برای یک پست، بین 5 تا 9 عدد است. استفاده بیشتر از این تعداد هشتگ میتواند از طرف اینستاگرام به عنوان یک رفتار اسپم و تبلیغاتی شناسایی شود. (البته اینستاگرام به شما اجازه قرار دادن 30 هشتگ در پست را میدهد اما برای بهتر دیده شدن، سعی کنید که فقط هشتگهای مرتبط قرار دهید)
البته در ویدیو زیر هم ما به شما یک نرمافزاری را معرفی میکنیم که با استفاده از آن میتوانید هشتگهای مرتبط با پستتان را به راحتی پیدا کنید و میزان بازدید خود را هم افزایش دهید.
نکته مهم دیگر درباره این مطلب این است که پستهای محبوب پیج شما، میتوانند در صدر نتایج جستجو هشتگها قرار بگیرند. بهطور مثال پست شما در مورد آخرین گل رونالدو با هشتگ #گل_رونالدو، درصورتیکه برای مخاطبان محبوبیت بالایی داشته باشد، در نتایج فهرستبندی این هشتگ، برای تمامی کاربران جستجو کننده آن در صدر قرار میگیرد و باعث افزایش بازدید و احتمالاً فالورهای پیج شما میشود.
حتی اینستاگرام قابلیت دنبال کردن هشتگ را هم به کاربران خود داده است؛ به این صورت که کاربران میتوانند هشتگ مورد نظر خود را FOLLOW کنند تا تمامی پستهای مربوط به آن، در صفحه فید آنها نمایش داده شود.
اما دقت کنید که در عین حال، آنها توانایی حذف پستهای یک پیج خاص از نتایج این هشتگ در صفحه فید خود را هم دارند؛ پس در صورت ارسال پستهای نامربوط برای هشتگهای مختلف ممکن است مورد خشم کاربران دنبال کننده آن هشتگها قرار بگیرید و این یک سیگنال منفی برای الگوریتم اینستاگرام محسوب میشود.